5 клас

Дистанційне навчання  2022

                                   30 травня

Д         Дорогі п'ятикласники, ми закінчили вивчення "Зарубіжної літератури". Сподіваюсь, вам сподобались запропоновані твори.

Цінувати добро, допомогти слабшому, бути чесним - цього навчають нас улюблені герої. Я вважаю, що вміння творити добро - найцінніший дар.

1. Казка про добро
Література на 6 клас
1.     Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів»
2.     Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі».
3.     Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом».
4.     Джек Лондон «Жага до життя».
5.     В. Г. Короленко. «Сліпий музикант»
6.     Рей Дуглас Бредбері «Усмішка».
7.     Роберт Шеклі «Запах думок».
8.     Астрід Анна Емілія Ліндґрен  «Міо, мій Міо» 
9. М Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

 

  Гарного відпочинку, веселих канікул!
















 

 Вівторок 3 травня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Туве Янсон. Казкова повість "Комета прилітає".

Нашу роботу розпочинаємо із знайомства з творчістю письменниці.




2. Знайомствоіз творами Туве Янсон


3. Перегляд мультфільму

1 частина 
2 частина 

3 частина 
4 частина 

 
Книга "Комета прилітає"https://read-online.in.ua/read/kometa_prilitaie

    Домашнє завдання: Прочитати  казку.

                                 
                                              

                      

                                 Понеділок 9 травня

 Всім доброго ранку, я вас вітаю.

Тема уроку: Персонажі казки "Комета прилітає", утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.


 Я пропоную вам познайомитись з дивовижними істотами мумі - тролями:

1. Персонажі твору


Система образів повісті-казки Туве Янсон «Комета прилітає»
Ім'я героя
Опис героя

Родина Мумі-тролів

1
Мумі-троль
Мумі-троль - син Мумі-мами та Мумі-тата, а також кращий друг Нюхмумрика (Снусмумрика). Дуже зворушливий та чутливий. В цілому хоробрий, але іноді полохливий... Легко заводить нові знайомства, чим завдає дещицю головного болю своїй мамі...
2
Мумі-мама
Мумі-мама - дружина Мумі-тата, вона ж мама Мумі-троля. Найкраща в світі мама! Завжди готова прийняти чергову порцію нових друзів улюбленого сина, нагодувати, приголубити й покласти спати усю цю ораву.
3
Мумі-тато
Мумі-тато одружений на Мумі-мамі, він же є батьком Мумі-троля. Був народжений за дивного розташування зірок й залишений у Будинку для Підкидьків ґемулихи. В молодості багато мандрував. Сам побудував Дім. Також, він найвідоміший письменник Мумі-долу.

                                    Інші персонажі 

Чмих (Сніфф)
Син тваринки Сос та Шмиглика. Він же Маленька Тваринка.
Трішки жадібний, любить поскиглити... Небайдужий до усього яскравого й солодкого. Знайшов чудову печеру.
Ондатр (Вихухоль)
Справжній філософ. Цілими днями лежить у гамаку з розумною книжкою. Турботу про себе сприймає як належне. Зануда.
Нюхмумрик (Снусмумрик)
Син Мюмли-мами та Юксаре. Зведений брат Мюмли. Рідний брат Крихітки Мю. Вільний птах. Любить палити люльку та грати на губній гармошці. Не любить заборонних табличок, будинків та сторожа парку. Кожне літо проводить у Мумі-долі, а восени йде у далекі краї.
Хропусь (Снорк)
Хропка - брат Фрекен Хроплі. Зовні схожий на Мумі-троля, але змінює колір залежно від настрою. Любить головувати на різних зборах. Дуже серйозний тип.
Хропля (Фрекен Снорк)
Сестра Хропки. Володарка шовковистої чуприни та золотого браслета, що вдягають на ногу. Любить прикраси й крутитися перед дзеркалом. Була врятована Мумі-тролем від хижого куща.
Мавпочка (Кошенятко)
У різних варіантах перекладу зі шведської є або Мавпочка, або Кошенятко (першим побачив його Чмих і захотів потоваришувати).
Гемуль - колекціонер комах
Мумі-тато так характеризує гемулів: «Гемулі досягають майже подвійної висоти звичайної папороті. У них витягнуті й дещо пригнічені обличчя. Рожеві очі. Немає вух, але замість них кілька жмутиків синього або кольору імбиру волосся. Гемулі - зовсім не видатні інтелектуали й легко стають фанатиками. їхні ноги надзвичайно великі й пласкі. Вони не можуть навчитися свистіти, й тому не люблять будь-який свист.» Усі гемулі досить занудливі. Люблять керувати й ніколи не визнають своєї неправоти. Як правило, щось колекціонують.
Гемуль - філателіст-ботанік
Фанатичний колекціонер-профан




Завдання: Написати Хто з  героїв твору тобі сподобався і чому?

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com



                                    Вівторок 10 травня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Самостійна робота за казкою "Комета прилітає"

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

                                                Тести
1.     Яку літературу представляє творчість Туве Янсон?
А.  Англійську   Б. фінську

В.  французь     Г. шведську

2.     За жанром твір Туве Янсон про мумі-тролів - це:
А.  роман-казка           Б.  повість-казка
В.  оповідання-казка       Г.  казка

3.     Стосунки в сім’ї Мумі-тролів ґрунтуються на:
А. егоїзмі та силі          Б. любові та порозумінні 
 В. байдужості та користолюбстві

4.     Що пекла Мумі-мама, коли Мумі-троль з друзями повертався додому?
А.  пиріжки з вишнями              
Б. кардамонові пряники                
В. вівсяні коржики

5.     Хто повідомив мешканців Мумідолу про падіння комети і кінець Всесвіту?

А. Гемуль             Б. Мумі-тато                      
В. Ондатр             Г. Нюхмумрик
6.     Позначте продовження речення: "Була рівно восьма година сорок дві хвилини та чотири секунди, коли..."
А. ...Мумі-троль з друзями повернувся додому

Б.  ...Нюхмумрик виліз з печери й сів поруч з Мумі-тролем

В. ...розпечена палаюча комета впала на Землю

Г.  ... Мумі-мама прикрашала збитими вершками високий багатоярусний торт

7.     Де мешкали Мумі-тролі?
А.  В Долині Мумі-тролів              
Б.  В місті Мумі-тролів                    
В.  В селищі Мумі-тролів

8.     Якого кольору був будинок?
А. Зеленого        
 Б.  Блакитного                 
  В.   Рожевого

9.     У який день комета повинна була впасти на город героїв? 
А.  понеділок                     
 Б.  день народження Мумі-троля         
В день народження Чмиха
10.          Де сховалися герої від комети? 
А. У своєму будинку       
  Б.  У печері Чмиха     
  В. У лісі
11.          Як змінилася долина після того, як комета пролетіла повз неї? (Декілька правильних відповідей)

А. Море стало безводне
Б.  Усе стало безбарвне та німотне

В. Усе перетворилося на пустелю

Г.  Утворилася бездонна діра в Землі

Д. Живі істоти всі загинули

12.          Що порятувало друзів від загибелі, коли впала комета?
А. Ковдра, скроплена сонячною оливою
Б.  Чарівниця, яка охороняла Мумідол
  
В. Капелюх чарівника, у який всі могли залізти
Г.  Намет Нюхмумрика













                                           Лютий

1. Знайомство із життям і творчістю Елеанор Портер

2. Буктрейлер до твору


3. Прочитайте твір  за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=662


































































29 березня 

Тема уроку: Роальд Дал "Чарлі і шоколана фабрика"

 Відеоурок. Життя і творчість, історія написання повісті


Буктрейлер



Дивитись фільм http://moviestape.net/katalog_filmiv/komedija/1103-charli-i-shokoladna-fabrika.html

Домашнє завдання: Прочитати повість







16 лютого

Тема уроку: Творча історія "Аліси в країні Див" її зв'язок із біографією письменника та життям Англії  "вікторіанської доби".

Експрес урок


Цікаві факти про письменника




Історія написання книги





Фільм  "Аліса в країні Див"

Домашнє завдання: Переглянути відео, прочитати казку.















19 січня

Тема уроку: Том Сойєр і Гекльберрі Фінн

1. Урок за темою




Домашнє завдання: Письмово виконати завдання за допомогою карток охарактеризувати Тома та порівняти Тома Соєра і Гека Фінна.

Відповідь надішліть мені на електронну пошту: makarenkolid08081991@gmail.com








12 січня

Тема уроку: Світ дитинства. Марк Твен "Пригоди Тома Соєра"

1. Біографія Марка Твена


2. Історія створення повісті


3. На допомогу учням

















4. Фільм  " Пригоди Тома Соєра"


Домашнє завдання: Прочитати інформацію, подивитись відео та фільм. 


14 січня

Тема уроку: Світ дорослих і світ дітей у повісті

1. Відео урок


Це цікаво

2. Домашнє завдання: Прочитати повість. Виконати письмово завдання із карток. 





Відповідь надішліть мені на електронну пошту: makarenkolid08081991@gmail.com












Дистанційне навчання

                                          22 грудня
Тема уроку: Позакласне читання. Дж. Р. Кіплінг " Мауглі"

1. Знайомство із життям і творчістю письменника


2. Мультфільм " Мауглі"


3.

Книга Джунглiв. Пригоди Мауглi повний фiльм / JUNGLE BOOK MOWGLI ADVENTURE full movie UA



Аудіо книга


Завдання. Подивитись мультфільм














                                                            15 грудня    

Тема. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.

1. Записати в зошит дату уроку, тему.

2. Знайомимося з незвичайною людиною, яка присвятила природі все своє життя. Це письменник-анімаліст (тобто митець, який зображує у своїх творах тварин), художник, він заклав основи етології - науки про поведінку тварин у природних умовах; лектор - науковець (виступив перед слухачами більше 3000 разів), засновник скаутського руху (творець дитячих організацій, що живуть на природі, при цьому дбайливо до неї ставляться, які намагаються злитися з нею в єдиний організм). Це Ернест Сетон –Томпсон.

3. Ознайомитися із сторінками його життя можна за сторінками підручника 136-137.

4. Допоможе закріпити матеріал цей аудіо урок, скористайтесь посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=FBwpXpKXJ24&feature=emb_logo (4 хв.)

5. А тепер словничок. Термін «оповідання», визначення на стор 137-138 прочитати, вивчити.

6. Це відео познайомить вас із бультер’єром: https://www.youtube.com/watch?v=f-hLbavRtYc4 (4 хв.)

Щоб уникнути перевтоми, зробіть фізкультурну паузу.

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

7. Читаємо першу частину оповідання, стор 138-141. Можна скористатись посиланням (читати і слухати одночасно) https://www.youtube.com/watch?v=S9aueqfZ0Kw (9 хв.)

Ви гарно попрацювали! Якщо у вас є чотирилапий друг - здійсніть прогулянку разом із ним! (Не забувайте це робити кожного дня). Ну що? Він уже запрошує вас своїм хвостиком? Тоді вперед!

8. Домашнє завдання: Прочитати оповідання с. 138-150. Аудіо книга







           




 









24 листопада                       

        Тема уроку: Оскар Уайльд казка "Хлопчик -Зірка"

     1. Фільм  "Хлопчик -Зірка"

             

     Завдання: Написати твір-мініатюру "Чого мене навчила казка "Хлопчик - Зірка"   


1 грудня

Відповідь надішліть мені на електронну пошту: makarenkolid08081991@gmail.com

Контрольна робота

О.С. Пушкін, Г.К. Андерсен, Оскар Уайльд

1. Скільки богатирів було у казці Пушкіна?

а) 4                б) 5                        в) 6                      г) 7

2. Як звали королевича, нареченого, молодої царівни?

а) Євсій                 б) Матвій                     в) Єлисей            г) Арсен

 3. Хто допоміг королевичу розшукати молоду царівну?

а) Сонце                  б) Зорі                     в) Вітер                г) Місяць  

4. Від чого загинула зла мачуха?

а) Подиву                б) злості                  в) образи             г) заздрості

5. Казка «Непохитний оловяний солдатик» видана у…

а) 1832       б) 1838            в) 1836          г) 1839  

6. Якого кольору був мундир у оловяного солдатика?          

а) сині із червоним                  б)  червоні із синім                        

в) чорні із червоним                 г) чорні із синім

7. Кому належать ці слова «Держіть його! Він не заплатив мита!»

а) злому гному                         б) водяному пацюку            

в) великій рибині                     г) двом хлопчакам

8. Збірку казок «Гранатовий будиночок» Уайльд присвятив:

  а) своїм синам                       б) своїй матері            

  в) своїй дружині                    г) видавцеві

9. Із якою квіткою порівняв автор очі  Хлопчика – Зірки:

а) фіалкою           б) трояндою            в) нарцисом             г) незабудкою

10. У якій країні жив чаклун до якого потрапив Хлопчик – Зірка:

а) Сірія                 б) Лівія                 в) Англія                г) Данія

11. Скільки років шукав Хлопчик – Зірка свою матір:

а) 6 років              б) 9 років               в) 3 роки                   г)  12 років

12. Твір-мініатюра «Чи потрібно сучасним дітям читати казки?»


                                  

                                                         3 грудня

Тема уроку: Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші.

1. Відео урок  

2. Аудіо вірш

3. Аналіз вірша


4. Завдання: Переглянути відео, виразно прочитати вірш. Письмово с. 128 завдання 2 (одне за вибором).













































Завдання на 23, 25 березня

1. Завдання  написати відгук на твір. Надіслати на електронну пошту

2. Намалювати ілюстрацію до твору "Чарлі і шоколадна фабрика"

                                         Понеділок 6 квітня



 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу. Я вірю у вас!

Тема уроку: Характеристика образу містера Вонки.

Завдання: 1. Знайдіть у творі портетний опис  Віллі Вонка і за ним намалюйте малюнок. 2.  Напишіть, які винаходи демонстрував дітям Віллі Вонка?

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

                                                Середа 8 квітня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Робота з текстом повісті "Чарлі і шоколадна фабрика". Реальне і фантастичне у творі.

Завдання: Прочитайте с.271 "Краса слова"у підручнику, пригадайте зміст твору і наишіть, які події у творі є справжніми, а що автор вигадав( такого не може бути)

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

                                               

                          Четвер 9 квітня 5А

                           П'ятниця 10 квітня 5Б             

                                           Факультатив 

Вітаю всіх на моїй сторінці. Гарного дня і гарного настрою. За роботу, ви молодці.

 Тема уроку: Оскар Уайльд "Щасливий  принц"

Завдання: Прочитати казку і написати власне закінчення

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com



Щоб подивитись або послухати натисніть на синій текст, з'явиться посилання,  жміть на нього і дивіться.

                                Понеділок 13 квітня

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу.

Тема уроку: Розвиток мовлення. Твір-фантазія «У мене є мрія…». Підготовка до контрольної роботи

Ми прочитали з вами повість - казку  "Чарлі і шоколадна фабрика" і дізнались, що у героїв  твору була мрія. Маючи мрію, Віллі Вонка став власником дивовижної фабрики, а Чарлі вдалося потрапити до неї і не тільки.

Завдання: 1.  Напишіть твір - мініатюру на тему «У мене є мрія…».  Опишіть свою, власну мрію. (до 8-10 речень)

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

2. Повторіть с.268 - 274, пригадайте героїв, події, що стались із героями на фабриці на нас чекає тестова  письмова робота.


                                        Середа 15 квітня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Контрольна робота за творчістю Роальда Дала

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

                            Оформлення роботи

1. Прізвище, ім'я
2. Дата
3. Контрольна робота за творчістю Роальда Дала.

                                           Завдання

1.     Автор твору "Чарлі і шоколадна фабрика"? 
А) Льюїс Керролл                                              Б) Роальд Дал
 В) Марк Твен                                                     Г) Елеанор Портер
2.     Назвіть героїв з твору "Чарлі і шоколадна фабрика"?
 А) Майк, Віолетта, Верука, Августус, Чарлі
 Б) Августус, Джеймс, Віолетта, Верука, Чарлі
 В) Верука, Чарлі, Квентін, Август, Віолетта
 Г) Верука, Августус, Майкл, Чарлі, Джозеф

3.     Скільком героям пощастило придбати "золоті квитки"?
А) 3                       Б) 4
В) 5                       Г) 6
4Як часто отримує Чарлі плитку шоколаду?
 А) по одній плитці на Новий рік, Різдво та День народження
 Б) кожного дня
 В) двічі на рік
 Г) одну плитку на День народження

      5. Хто такий Віллі Вонка?
А) власник крамниці                                 Б) власник пекарні
В) власник шоколадної фабрики
 Г) власник розважального центру для дітей

      6. Хто з героїв співав пісні повчального характеру?
А) Чарлі                                                      Б) Віллі Вонка
В) Джозефіна                                             Г) Умпа-лумпи

7. Запрошення від містера Вонки на шоколадну фабрику:
А) приніс посильний;                                         Б) отримали на пошті;
В) було надруковане на Золотому квитку;        Г) було надруковане в газеті.

8Усі найважливіші цехи шоколадної фабрики були розташовані:
А) на першому поверсі;                                 Б) на другому поверсі;
В) на найвищому поверсі;                             Г) глибоко під землею.

 9. Батько Чарлі працював:
а) на шоколадній фабриці; б) вчителем; в) на фабриці зубної пасти.

10. Кому належать наступні слова: "Щойно почувши слова містера Вонки, він розвернувся й стрімголов помчав до протилежного кутка зали, де стояла велика телекамера.     -Дивіться на мене!- кричав він на бігу. - Мене найпершого в світі передадуть по телевізору!
 А) Чарлі                                                           Б) Августусу
 В) Майку                                                         Г) Віллі

 11-12. Розгорнута відповідь на запитання: Чого вас навив цей твір? (5 речень)

                           Четвер 16 квітня 5А

                           П'ятниця 17 квітня 5Б             

                                           Факультатив 

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу.

 Тема уроку: Оскар Уайльд "Щасливий  принц". Моральні уроки у казці

 Ви прочитали казку і написати власне закінчення.  Дана таблиця допоможе вам краще зрозуміти Щасливого Принца.

Еволюція образу Щасливого Принца
1.Принц  -- золота статуя
2. Принц у палаці Безтурботності
3. Принц – знівечений пам`ятник
“Прекрасний, мов  флюгель-півень”, “щасливець”, ”ангел”.
Люди цінують його зовнішню красу, не здогадуються про його внутрішні переживання, страждання.
“Очі Щасливого Принца були повні сліз”
“Я не знав, що таке сльози”. Принц зовнішньо красивий, він розважається, насолоджується життям.    
“Я справді був щасливий, якщо у втіхах щастя”.
Допомагає: хворій дитині, бідному драматургу, дівчинці, яка продавала сірники, роздав все своє золото; осліп.
“Став тьмяний і сірий”; Втративши зовнішній блиск, принц став внутрішньо красивим і щасливим.
Не кращий за жебрака”;
“В ньому вже немає краси, то й користі немає”.
4. Найцінніші речі – свинцеве серце та мертва пташка
5.Справжня краса та щастя полягають у добрих вчинках

Характеристика образу Щасливого Принца
1. Дані про
героя
Щасливий принц – головний герой казки О.Вайльда. За життя він був багатим, мешкав у розкішному палаці Безтурботності, не знав про людські страждання та горе.
2. Портрет
Портрет героя змінюється. На початку казки ми бачимо – прекрасну статую, якою всі захоплюються. Згодом, коли він роздав все своє золото бідним, він має вигляд знівеченого, обшарпаного пам`ятника.
3. Мова героя
Мова героя переповнена турботою про бідних, вона сумна та ласка водночас
4. Хто і що
про нього
говорять
Мер і міські радники цінують принца тільки тоді, коли він був золотою статуєю, за його зовнішню красу. Коли герой роздав своє золото людям, вони наказали зруйнувати пам`ятник.
Бідна ластівка, залишившись допомагати принцу, вірно покохала його. Вона розповідає принцу про нужденне життя людей.
5.Взаємовідносини
з іншими героями
Принц допомагає бідним людям за допомогою ластівки. Від страждання по її смерті, серце героя розкололося.
6. Вчинки героя
Принц,  бачачи страждання бідних людей, не міг залишатися осторонь. Він вирішує творити добрі справи: все своє золото, коштовності він роздав бідним
7. Думки автора

Автор співпереживає  герою

8. Моя думка про
героя
Щасливий принц спонукав мене до роздумів про необхідність милосердя,  доброти, співпереживання,  про цінність наших вчинків, а не зовнішньої краси

Завдання: Письмово відповісти на 1, 3 запитання:

  1. Які ваші враження від прочитаної казки? 
  2. Що найбільше схвилювало, чим саме?
  3. Які ціну заплатили Ластівка і Принц за свої щирі вчинки?

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com


                                   Середа 8 квітня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Туве Янсон. Казкова повість "Комета прилітає".

Нашу роботу розпочинаємо із знайомства з творчістю письменниці.




2. Знайомствоіз творами Туве Янсон


3. Перегляд мультфільму

                                 
                                              

                           Четвер 23 квітня 5А

                           П'ятниця 24 квітня 5Б             

                                           Факультатив 

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу.

 Тема уроку: Протиставлення справжньої краси, багатства душі красі зовнішній у казці У. Діснея "Білосніжка та семеро гномів"

1. Знанйомство із казкою пропоную розпочати із знайомства з Уолтом Діснеєм

Біографія Діснея

1. Цікаві факти про Діснея

2.Історія компанії Уолт Дісней

2. Знайомство із казкою




                            Маленькі гноми

             Чи знаєте ви, діти, що давніми легендами глибоко під землею, у горах, у лісах живуть  маленькі карлики.
Це казкові герої, які вигадали люди. Ростом вони як маленькі діти, але дуже сильні та витривалі. Адже у глибоких надрах вони знаходять і добувають дорогоцінне каміння, скарби, золото, срібло. На маленьких візочках везуть до кузні, де переплавляють всі скарби та виготовляють з нього зброю, мечі, щити. Адже їм треба захищати свої міста, замки, дружин, дітей. Це дуже працьовитий народик.
Вони дуже веселі, дисципліновані , дружні , хоч серед них є і буркутунчики., всім незадоволені.
         Гноми не люблять сонце, бо їх очі звикли до темряві, адже живуть вони під землею, в печерах, лісах. Вони бояться людей, ховаються від нас,  бо серед нас є жадібні, злі, жорстокі. Але якщо людина смілива, чесна, порядна, та потребує допомоги, вони обов’язково відкриють їй таємницю: де схований скарб.

3. Завдання: Прочитати казку. Письмово порівняти Білосніжку і мачуху.

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com



                                   Понеділок 27 квітня

 Всім доброго ранку, я вас вітаю.

Тема уроку: Персонажі казки "Комета прилітає", утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.


 Я пропоную вам познайомитись з дивовижними істотами мумі - тролями:

1. Персонажі твору


Система образів повісті-казки Туве Янсон «Комета прилітає»
Ім'я героя
Опис героя

Родина Мумі-тролів

1
Мумі-троль
Мумі-троль - син Мумі-мами та Мумі-тата, а також кращий друг Нюхмумрика (Снусмумрика). Дуже зворушливий та чутливий. В цілому хоробрий, але іноді полохливий... Легко заводить нові знайомства, чим завдає дещицю головного болю своїй мамі...
2
Мумі-мама
Мумі-мама - дружина Мумі-тата, вона ж мама Мумі-троля. Найкраща в світі мама! Завжди готова прийняти чергову порцію нових друзів улюбленого сина, нагодувати, приголубити й покласти спати усю цю ораву.
3
Мумі-тато
Мумі-тато одружений на Мумі-мамі, він же є батьком Мумі-троля. Був народжений за дивного розташування зірок й залишений у Будинку для Підкидьків ґемулихи. В молодості багато мандрував. Сам побудував Дім. Також, він найвідоміший письменник Мумі-долу.

                                    Інші персонажі 

Чмих (Сніфф)
Син тваринки Сос та Шмиглика. Він же Маленька Тваринка.
Трішки жадібний, любить поскиглити... Небайдужий до усього яскравого й солодкого. Знайшов чудову печеру.
Ондатр (Вихухоль)
Справжній філософ. Цілими днями лежить у гамаку з розумною книжкою. Турботу про себе сприймає як належне. Зануда.
Нюхмумрик (Снусмумрик)
Син Мюмли-мами та Юксаре. Зведений брат Мюмли. Рідний брат Крихітки Мю. Вільний птах. Любить палити люльку та грати на губній гармошці. Не любить заборонних табличок, будинків та сторожа парку. Кожне літо проводить у Мумі-долі, а восени йде у далекі краї.
Хропусь (Снорк)
Хропка - брат Фрекен Хроплі. Зовні схожий на Мумі-троля, але змінює колір залежно від настрою. Любить головувати на різних зборах. Дуже серйозний тип.
Хропля (Фрекен Снорк)
Сестра Хропки. Володарка шовковистої чуприни та золотого браслета, що вдягають на ногу. Любить прикраси й крутитися перед дзеркалом. Була врятована Мумі-тролем від хижого куща.
Мавпочка (Кошенятко)
У різних варіантах перекладу зі шведської є або Мавпочка, або Кошенятко (першим побачив його Чмих і захотів потоваришувати).
Гемуль - колекціонер комах
Мумі-тато так характеризує гемулів: «Гемулі досягають майже подвійної висоти звичайної папороті. У них витягнуті й дещо пригнічені обличчя. Рожеві очі. Немає вух, але замість них кілька жмутиків синього або кольору імбиру волосся. Гемулі - зовсім не видатні інтелектуали й легко стають фанатиками. їхні ноги надзвичайно великі й пласкі. Вони не можуть навчитися свистіти, й тому не люблять будь-який свист.» Усі гемулі досить занудливі. Люблять керувати й ніколи не визнають своєї неправоти. Як правило, щось колекціонують.
Гемуль - філателіст-ботанік
Фанатичний колекціонер-профан




Завдання: Написати Хто з  героїв твору тобі сподобався і чому?

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com



                                     Середа 29 квітня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Самостійна робота за казкою "Комета прилітає"

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

                                                Тести
1.     Яку літературу представляє творчість Туве Янсон?
А.  Англійську   Б. фінську

В.  французь     Г. шведську

2.     За жанром твір Туве Янсон про мумі-тролів - це:
А.  роман-казка           Б.  повість-казка
В.  оповідання-казка       Г.  казка

3.     Стосунки в сім’ї Мумі-тролів ґрунтуються на:
А. егоїзмі та силі          Б. любові та порозумінні 
 В. байдужості та користолюбстві

4.     Що пекла Мумі-мама, коли Мумі-троль з друзями повертався додому?
А.  пиріжки з вишнями              
Б. кардамонові пряники                
В. вівсяні коржики

5.     Хто повідомив мешканців Мумідолу про падіння комети і кінець Всесвіту?

А. Гемуль             Б. Мумі-тато                      
В. Ондатр             Г. Нюхмумрик
6.     Позначте продовження речення: "Була рівно восьма година сорок дві хвилини та чотири секунди, коли..."
А. ...Мумі-троль з друзями повернувся додому

Б.  ...Нюхмумрик виліз з печери й сів поруч з Мумі-тролем

В. ...розпечена палаюча комета впала на Землю

Г.  ... Мумі-мама прикрашала збитими вершками високий багатоярусний торт

7.     Де мешкали Мумі-тролі?
А.  В Долині Мумі-тролів              
Б.  В місті Мумі-тролів                    
В.  В селищі Мумі-тролів

8.     Якого кольору був будинок?
А. Зеленого        
 Б.  Блакитного                 
  В.   Рожевого

9.     У який день комета повинна була впасти на город героїв? 
А.  понеділок                     
 Б.  день народження Мумі-троля         
В.  день народження Чмиха
10.          Де сховалися герої від комети? 
А. У своєму будинку       
  Б.  У печері Чмиха     
  В. У лісі
11.          Як змінилася долина після того, як комета пролетіла повз неї? (Декілька правильних відповідей)

А. Море стало безводне
Б.  Усе стало безбарвне та німотне

В. Усе перетворилося на пустелю

Г.  Утворилася бездонна діра в Землі

Д. Живі істоти всі загинули

12.          Що порятувало друзів від загибелі, коли впала комета?
А. Ковдра, скроплена сонячною оливою
Б.  Чарівниця, яка охороняла Мумідол
  
В. Капелюх чарівника, у який всі могли залізти
Г.  Намет Нюхмумрика



                                       Четвер 30 квітня, 5А                                                                         П'ятниця 1 травня, 5Б 

                                                             Факультатив 

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу.

Тема уроку: Зображення у казці У. Діснея "Білосніжка та семеро гномів" вірності, віри в перемогу любові й добра.

Сподіваюсь, вам сподобалась казка. Я пропоную вам переглянути 
балет "Білосніжка і семеро гномів"



Згадайте казку і дайте відповідь на запитання

                        



Чому чари і всі вигадки мачухи не приннесли їй бажаного результату, вона не знищила Білосніжку?



Завдання: Дати письмово відповідь на всі запитання.
Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com



                                        Понеділок 04 травня

Всіх вітаю, гарного вам дняі вдалого старту!

Тема уроку: Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». 

1. Знайомство із творчістю Пауля Маара









2. Працюємо над твором



3.Прослухати аудіокнигу



4. Пауль Маар Машина для здійснення бажань,  фільм

Завдання: Прочитати казку.




                                          Середа 6 травня

Тема уроку: Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.


Експрес урок

Знайомство з героєм

Завдання: Виконати письмово. Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com






                          Четвер 7 травня 5А

                           П'ятниця 8 травня 5Б             

                                           Факультатив 

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу.

 Тема уроку: Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома». Замок та його мешканці. Жадібність та «довгий язик» - причини нещасть людей

1. Пригадайте і назвіть казки в яких зустрічався цей персонаж

2. Знайомство з письменником













Народився 14 січня 1818 року в родині лікаря й відомого збирача народної поезії. Вже в дитинстві проявилися його художні здібності: багата уява, спостережливість, інтерес до таємничого і містичного. У віці одинадцяти років він був відправлений на навчання в школу в Улеаборге.
У 1833 році переїхав до Гельсінгфорс, де познайомився з Юханом Людвігом Рунеберг, що стояли на чолі фінського національно-патріотичного руху в 1830-х років. Гурток Рунеберга зробив сильний вплив на молодого Топеліус, зумовивши подальший розвиток його літературної і суспільно-політичної діяльності. У 1840 Топеліус закінчив Гельсінгфорський університет, в 1841 став головним редактором "Гельсінгфорський известий" (швед.Helsingfors Tidningar) і займав цю посаду аж до 1860.
Його публіцистика відрізнялася ліберальністю поглядів. У 1845 році вийшов перший з чотирьох збірок віршів Топеліус, "Квіти вересу".
У 1847 році він став доктором історичних наук, ще через сім років — професором. Однак проросійська позиція Топеліус в період Кримської війни відштовхнула від нього найбільш радикально налаштованих фінів.
З 1873 по 1878 був ректором Гельсингфорського університету. У 1878 році залишив цю посаду, щоб цілком присвятити себе літературній праці.
Був нагороджений Шведською академією золотою медаллю за літературні заслуги в 1886 році.
Творчість
Літературне творчість Топеліус дуже різноманітне. Його лірика глибоко патріотична, пронизана любов'ю до батьківщини і її природи ("Танення льоду на річці Улео", "Лісові пісні", "Зимова вулиця" тощо) У більш пізніх віршах Топеліус переважають релігійні мотиви.
Крім того, Тобеліус знаменитий історичною прозою: романами, повістями та оповіданнями, в яких позначився вплив Вальтера Скотта, Віктора Гюго і датського романіста Б. С. Інгеманна. Опублікований в 1850 році роман Т. "Герцогиня Фінляндська" став першою спробою створення у фінській літературі великого національно-історичного роману. "Розповіді фельдшера"дають художній нарис про історію Фінляндії з часів Густава II Адольфа до Густава III. У 1879 році вийшов роман про часи шведської королеви Христини — "Діти зірок". З драматичних творів Топеліус широку популярність мали трагедія "Регіна фон Еммеріц" (1853) і драма "50 років потому" (1851), в основу яких були покладені епізоди з "Рассказов фельдшера".
У Європі Топеліус відомий насамперед як автор казок "Sagor" (1847-1852). У більш ранніх з них відчувається деяке наслідування Андерсену, але потім він знаходить свій власний оригінальний стиль.
Цікаві факти
Топеліус підтримував ідею Трансконтинентальної магістралі через Берингову протоку (це відбито в його казці "Як коваль Пааво підкував поїзд", в іншому перекладі "Про те, як залізниця семимильні чоботи отримала")
Саме Топеліус першим запропонував зробити білий і блакитний квітами прапора Фінляндії. Блакитний колір позначав озера (фін. j?rvet), а білий — снігу (фін. hanki).

3. Перегляньте діафільм 



 Читати "Казка про старого гнома" Натисніть на синє і з'явиться посилання на текст

4. Завдання: Скласти план до казки

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com




                    

                                        Середа 13 травня

Всім гарного дня, я вас вітаю. Розпочинаємо нашу роботу.

Тема уроку: Розвиток мовлення. Лист улюбленому герою. Підготовка до контрольної роботи


Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,
Коли є час, коли немає часу,
І коли навіть ні про що писати.
Пишіть про те, що ви живі-здорові,
Не говоріть, чого ви так мовчали.
Не треба слів, навіщо бандеролі?
Ау! — і все, крізь роки і печалі.

                      Ми живемо у XXI столітті, в час високих технологій. Усе частіше люди спілкуються за допомогою мобільного зв’язку, мережі Інтернет. SМS та електронні листи суттєво відрізняються від традиційних листів, що писали люди протягом віків і тисячоліть.
Тільки такі листи можна зберігати протягом багатьох років як пам’ять про близьку людину, відчувати аромат парфумів від них, перечитувати знову і знову…
1. Цікаві факти

Складання листа – особливий вид творчості. Написати змістовного листа досить непросто, це велике мистецтво зі своїми тонкощами, особливостями, які потрібно опанувати.

Найдавніше послання археологи віднайшли в Ірані. Воно було написане близько 2000 року до нашої ери, його автором був молодий закоханий юнак на ім’я Гіміса. У своєму посланні він запрошував дівчину, яку звали Дасбуай на побачення. Цей «лист» був витесаний на кам’яній брилі, вагою понад 16 кг.

У XV ст. в багатьох університетах Європи вивчали епістолографію – науку про листи. Метою впровадження до вузів курсу епістолографії було бажання навчити людей правильно писати послання. Укладалися, навіть, спеціальні посібники з цієї дисципліни, у яких друкувалися взірці найрізноманітніших листів на всі випадки життя.


Наприклад, недавно в запасниках Центральної бібліотеки при Університеті міста Сієни була знайдена Пергаментна книга, яка була написана ще в XII столітті священником на ім’я Гвідо. Латинський текст під заголовком «Modi dictaminum», містить поради щодо написання всіх типів листів. Можна і повчитися у предків.

2. Підготовка до написання листа




Необхідно дотримуватися всіх вимог до написання листа.

– Шанобливе привітання;
– запитання до героя;
– власна думка про героя, події;
– декілька слів про себе;
– прощальні слова;
– підпис: ім’я, прізвище.

3. Підготовка до контрольної роботи
                 18 травня ми пишемо контрольну роботу. Це буде тестова робота. Вам необхідно повторити творчість Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика", Туве Янсон "Комета прилітає", Пауля Маара "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу".
              Повторіть визначення повість, казка, роман.
Зверніть увагу на героїв твору: імена, вчинки, хто друзі, вороги, що вони люблять, риси характеру, родину.
4. Завдання: Написати лист 

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

       Бажаю удачі!





                                             Четвер 14 травня, 5 А

                                            П'ятниця 15 травня, 5 Б 

                                                                             Факультатив

Тема уроку : Імант Зієдоніс та його збірка «Кольорові казки». «Синя казка». 







Збірка " Кольорові казки" . Натиснути но синє, відкриється посилання, натиснути на нього і відкриються казки. 


Завдання: Прочитати "Синю казку" і намалювать малюнок до казки

                             

                                    Понеділок 18 травня

 Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас  гарний і ми можемо починати нашу роботу. 

Тема уроку: Моя улюблена книга. Презентація книги


1. Відео.  Найдивовижніші книги


2. «Шлях книги від давнини до сучасності»

МАЛОВІДОМІ ФАКТИ ПРО КНИГИ

Читати про книги так само цікаво, як і читати самі романи. Часто одна деталь може змінити сприйняття оригінального тексту. Пропонуємо кілька фактів про книги, яких ви могли не знати. 

А чи знаєте Ви?
1.     «Аліса в країні чудес» була заборонена у Китаї через наявність у книзі звірів, які розмовляють.
2.     Дж. Р. Р. Толкін друкував всю трилогію «Володаря перснів» двома пальцями.
3.     У «Казках 1000 і 1 ночі» Аладдін спочатку був китайцем.
4.     Книга Джастіна Бібера входить до списку бестселерів за версією New York Times (так-так, він теж вміє писати).
5.     Бібліотека Гарвардського університету зберігає 4 юридичні книги, написані на людській шкірі.
6.     Книга «Подорожі Гуллівера» описала розмір і швидкість обертання місяців — супутників Марса за 100 років до того, як це зробили астрономи.
7.     «Пригоди Тома Сойєра» — перша книга, текст якої був набраний на друкарській машинці.
8.     Книги про Гаррі Поттера — найбільш заборонені в Америці через «пропаганду окультизму, язичництва і заперечення християнських цінностей».

9.     «Вінні-Пух» був спочатку заборонений в Америці, Туреччини та Великобританії. Тут зіграло роль не тільки наявність розмовляючих тваринок, але і той факт, що малюк П'ятачок викликав негативну реакцію у мусульманській частині читачів.
10.            Шерлок Холмс частіше за інших літературних персонажів ставав героєм кіно і телесеріалів.
11.            «Робінзон Крузо» вважається першим англійським романом. До речі, роман про пригоди Робінзона має продовження, в якому герой терпить аварію корабля біля берегів Південно-Східної Азії і змушений добиратися до Європи через всю Росію. Зокрема, він протягом 8 місяців перечікує зиму у Тобольську.
12.            Перша рукописна Біблія (з моменту винаходу друкарського верстата) була написана за 12 років і коштує зараз 8 млн доларів.
13.            Найпопулярнішим письменником всіх часів і народів є Агата Крісті. Її детективи друкуються на 44 мовах світу.

14.            Було видано вже більше двох мільярдів книг. Найбільш ходовою книгою залишається Біблія. Друге місце займає «Книга рекордів Гіннесса».

3. Завдання: Розповісти про книгу, яку прочитали самі, яка справила на вас найбільше враження. (Кроме шкільної літератури). Роботу зробити в довільній формі, цікаво, оригінально.

Відповідь надішліть мені на електронну адресу: makarenkolid08081991@gmail.com

     Бажаю удачі!



Немає коментарів:

Дописати коментар