Дистанційне навчання 2023
6 березня
Тема уроку: Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
1. Відеоурок
2. Презентація за темою Модернізм
3. Домашнє завдання
26 травня
Тема уроку: Презентація книги. Книга, що вразила мене
Література 10 класу добігає кінця. І сьогодні я хочу поговорити про книги та користь читання. Завдання: Традиційно в кінці семестру ви презентуєте мені книгу, яка вас найбільше схвилювала і вразила. Зробіть це цікаво і оригінально.
1. 8 фактів про користь читання книг
Література на 11 клас 1. Йоганн Вольфґанґ Ґете «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). 2. Франц Кафка «Перевтілення». 3. Михайло Опанасович Булгаков «Майстер і Маргарита». 4. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер) «Скотоферма». 5. Бертольт Брехт «Матінка Кураж та її діти». 6. Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» 7. Ернест Міллер Гемінґвей «Старий і море». 8. Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами». 9. Хуліо Кортасар «Менади». 10. Таїр Халілов «До останнього подиху». 11. Джон Майкл Ґрін «Провина зірок».
17 травня
Тема уроку: Контрольна робота за творчістю М. Метерлінка і Й. Ягелло
Тести
1. У 1911 році М.Метерлінку була присуджена премія:а) Букерівська; б) Нобелівська; в) Гонкурівська; г) Пуліцерівська.
2 2. Символом вiчного прагнення людства пiзнати таємницi бутя у п’єсі М.Метерлінка є:a) шапочка з діамантом; б) чарівна паличка; в) Синій птах; г) чудодійна пір’їна.
3. Слова: «Всi матерi багатi, якщо вони люблять своïх дiтей. … ïх любов є найчудовiшою з усiх радостей», - належать… a) Феї; б) Душі Світла; в) Материнській Любові;г) С4. Як потрапляють на Землю діти з Царства Майбутнього? а) На крилах синіх птахів; б) на зорях, що падають; в) Чумацьким шляхом.
5.М.Метерлiнк у драмi “Синiй птах” розкриває характери, почуття Тварин, Предметiв, Рослин за допомогою…а) метафори; б) порівняння; в) персоніфікації; г)алегорії.
6. Хто така Каська? а) сусідка Лінки б) немає такого персонажу в) новенька в класі г)дівчина з паралельного классу
7. Чим захоплювалася Лінка у вільний час? а) любила готувати каву з кардамоном б) любила малювати в)любила спілкуватися з друзями г) любила фотографувати
8. Коли Лінці хотілося спокійно щось обміркувати, вона а) слухала улюблену музику б) телефонувала до Наталії в) гукала Фікуса і йшла з ним гуляти г) йшла за порадою до мами
9. Оберіть все, що стосується Халіни Барської: а) 15- річна дівчинка з розкішним кучерявим волоссям б) бачить дивні сни в) хоче розгадати родинну таємницю г) вчиться дружити та кохати д) мама та вітчим приділяють їй мало уваги
10. Відновіть маршрут подорожі дітей в драмі-феєрії Метерлінка «Синій птах». А. Ліс Б. Царство майбутнього В. Країна Спогадів Г. Сади Блаженства Д. Палац Ночі
11. Вкажіть ознаки «нової драми».12. Дайте розгорнуту відповідь на запитання.Наскільки важливою для сучасної людини є категорія щастя?
До 15 години. Відповідь надіслати у електронний щоденник
3 ТРАВНЯ
Тема уроку: Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»
У своїх книгах авторка пропонує рецепти улюблених напоїв. Спробуйте!
Завдання: Прочитати книгу "Кава з кардамоном"
Лютий
Тема уроку: Творчість Оскара Уайльда та його роман "Портрет Доріана Грея"
1. Життя і творчість
Генії і злодії. Оскар Уайльд
2. Експрес урокУрок за романом
Аналіз роману7 квітня
Тема уроку: Драматургія на межі XIX-XX СТ. Загальна характеристика, представники. Моріс Метерлінк як теоретик "нової драми". Ідея одухотворення життя у драмі-феєрії "Синій птах"
Завдання: 1. Опрацювати у підручнику с.181-184.
Аудіокнига
Фільм
Завдання: 2. Прочитати п'єсу. Опрацювать у підручнику с.186- 190. 2. Виконати 12 запитання, відповідь надіслати у Microsoft Office Word на мою почту makarenkolid08081991@gmail.com
12 травня
1. Аналіз твору
Композиція твору: роман містить пролог, епілог та 10 розділів. Назви розділів — це назви місяців року, у які відбувалися певні події в житті 15-річної учениці гімназії Лінки.
Відповідь надіслати у Microsoft Office Word на мою почту makarenkolid08081991@gmail.com
Підписуйте роботи !
13 січня
Тема уроку: Житття і творчість Ф. М. Достоєвського. Значенння Ф. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману
1. Життя і творчість Достоєвського
3. Експрес урок: Достоєвський "Злочин і кара"
Читати роман https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5602&page=2
Домашнє завдання: Переглянути відео, прочитати роман
Дистанційне навчання 2020
25 листопада
Тема уроку:Перехід від романтизму до реалізму. Е.Т.А.Гофман"Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер"
1.Жіття і творчість Гофмана
5.Анкета твору.
- Жанр — казка (дія відбувається у казковій країні, серед героїв є маги, феї, які впливають на життя людей, чарівні речі, чарівні перетворення.) «Казка про реальне»; сатирична історія тогочасної Німеччини
- Тема. Показ духовно обмеженого світу філістерів, у якому немає місця ентузіастам.
- Ідея. Засудження засліпленого суспільства, що втратило ціннісні орієнтири, яке не тільки приймає, а ще й у якомусь патологічному самозабутті творить собі кумира.
- Головна думка казки втілена у феномені Цахеса. Суть його в тім, що деякі люди можуть привласнювати чужу працю, таланти, заслуги та ще й здаватися не тими, ким вони є насправді. Провина Цахеса в тому, що в душі його не прокинувся внутрішній голос, який сказав би: «Ти не той, за кого тебе приймають, але постарайся зрівнятися з тими, на чиїх крилах ти, неміцний, безкрилий, летиш вгору».
- Проблематика. «Малюк Цахес» — твір сатиричний. Тут гостро висміюється уся державна система: духовне і матеріальне життя, нікчемні, зате з великими претензіями, спроби реформ, система чинів, соціальна психологія, убогість обивателів, догматизм університетської науки; грошей і влади; морально-етичних проблем; кохання; освіти; добра і зла; творчої людини і бездуховного філістера.
- Провідний конфлікт. Протиставлення філістерів, обивателів та ентузіастів.
- Двоплановість: світ поетичної мрії (сприйняття високої поезії, музики, краси, природи, чар, мрійливість, казкова країна Джіністан) та світ реальної буденності (князівство Барсануф, Керепес, запровадження освіти, вигнання з країни чар, поезії, фей)
- Реальні і фантастичні персонажі. Реальні — Бальтазар (мрійник), Фабіан (раціоналіст), Мош Терпін (професор природничих наук), Кандіда, жителі князівства, правитель Пафнутій, князь Барназуф; Фантастичні — фея Рожа-Гожа, маг Проспер Альпанус.) Окремі персонажі живуть одночасно у двох світах. Маг Проспер Альпанус — лікар, фея Розабельверде матінка-ігуменя сирітського будинку. Дія чарівних сил: від когось відчужується краса, від когось — талант і мудрість і миттєво передаються Цахесу. А публіка завжди захоплено аплодує.
- Словник. Філістер- (нім. Philister — філістимлянин) — людина з обмеженим світоглядом, самозадоволена, яка не цінує знання, науку, не розділяє естетичних або духовних цінностей; неосвічений обиватель, що відрізняється Обиватель-це людина, позбавлена широких суспільних поглядів, що живе дрібними, міщанськими інтересами; міщанин. Ентузіаст-(гр., захоплений, натхненний)-це людина, яка здатна надихатися, ставитись до чогось з ентузіазмом; пристрасний борець за ідею, прихильник якоїсь справи.
6. Завдання: Переглянути відео, прочитати казку.
2 грудня, 3 грудня
Тема уроку: Особливості сюжетуі композиції твору. Гротескні образи
1. Сюжет і композиція
2.Образи твору
3. Теорія літератури
Гумор — різновид комічного, відображення смішного у життєвих явищах і людських характерах.
Іронія — глузливо-критичне ставлення до предмета зображення. Це насмішка, замаскована зовнішньою благопристойною формою.
Сатира — особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в гострому осуді, осміянні негативного. Сатира спрямована проти соціально шкідливих явищ; на відміну від гумору, вона має гострий, непримиренний характер.
Гротеск — тип художньої образності, основою якого є крайня міра умовності у відтворенні життя, коли зображувана дійсність постає неймовірною, аномальною, дивною. Для гротеску характерні навмисне карикатурне спотворення форм і сутності предметів, поєднання реального й фантастичного, трагічного й комічного, нормального й абсурдного.
Повість-казка «Крихітка Цахес...» насичена образами-гротесками, гротескними ситуаціями. Вона є узагальненим образом сучасної письменникові німецької дійсності. Гротескним є карликове князівство Керепес, у якому розігрується дія, гротескні князі Пафнутій і Барсануф, їхній двір і бюрократія, гротескна також політика країни.
«Перше ніж розпочнемо освіту, себто перше ніж вирубаємо навколишні ліси, зробимо річку судноплавною, розведемо картоплю, полагодимо школи, понасаджуємо тополь і акацій, молодь навчимо співати на два голоси вранішніх та вечірніх пісень, прокладемо дороги й накажемо прищепити віспу, треба буде вигнати з країни всіх людей небезпечних настроїв, що самі не слухаються розуму й інших зводять з глузду своїми витребеньками.
...А крилатим коням ми обріжемо крила, поставимо на годівлю в стайні, які запровадимо разом з освітою, і спробуємо таким чином одомашнити їх і перетворити на корисних тварин».
Такі методи нагадують відомі грандіозні експерименти з перебудови суспільства й сам тоталітарний режим минулого століття.
Світ філістерів Гофман викривав за допомогою іронії та їдкої сатири. Згадаймо невігластво мешканців князівства й те, якими методами вони боролися із феями та чарівниками.
4. Завдання: Виконати письмово - 1,2 завдання надішліть мені на електронну пошту: makarenkolid08081991@gmail.com
1. На що розраховувала фея Рожабельверде, даруючи Цахесові чарівні можливості у вигляді золотих волосинок?
2. Як ви вважаєте, чи був шанс у Цахеса стати Людиною? Спрогнозуйте дії та долю героя, якби він зрозумів задум феї.
3. Записати в зошит визначення ( Гумор, Іронія, Сатира, Гротеск) та висновок.
Вівторок 7 квітня
Всім доброго ранку, я вас вітаю, я впевнена, що настрій у вас гарний і ми можемо починати нашу роботу. Я вірю у вас!Вівторок 21 квітня
Тема уроку: Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.
1. Самостійно опрацюйте матеріал із підручника с.189-190
2. Теорія літератури
3. Композиція казки-феєрії М. Метерлінка «Синій птах»
Елементи композиції
Діти бідного дроворуба Тільтіль і Мітіль мріють про те, щоб Санта Клаус щось приніс їм у Різдвяний вечір, та цього не стало, і голодні діти дивляться у вікно на сусідній багатий будинок, куди потрапили всі подарунки
2. Зав’язка драми
Поява Феї. Фея пропонує дітям вирушити на пошуки Синього птаха для її хворої онучки, яка хоче бути щасливою
3. Розвиток дії драми
Пов’язаний із розгортанням у наступних картинах її основного мотиву — всемогутності людини. Він вперше прозвучав у другій картині, коли Собака, вірний друг людини, проголосив, що «людина — це все». У третій картині, дія якої відбувається у Країні Спогадів, де Тільтіль і Мітіль побачилися зі своїми дідусем і бабусею, братиками і сестричками, розроблено мотив пам’яті.
Четверта картина глибоко символічна. Дія її розгортається в палаці Ночі, де зберігаються сили зла — Війни, Хвороби, Жахи, Привиди.
У п’ятій картині («Ліс») письменник протиставляє людині природу. Шоста картина виконує допоміжну роль: за наказом Феї діти повинні йти на цвинтар.
У сьомій картині, дія якої відбувається вночі на сільському цвинтарі, розвивається мотив радості буття.
Восьма картина готує до перебування у Садах Блаженства. Гладкі Блаженства — це символ людських вад і спокус: розкошів, лінощів, пияцтва, розпусти
4. Кульмінація драми
Збагачені духовно у пошуках Синього птаха, Тільтіль і Мітіль потрапляють до Царства Майбутнього — щасливу країну дітей, які ще не народилися
5. Розв’язка драми
Одинадцята картина — «Прощання».
У символічній формі письменник висловлює думку про те, що жодну істину не можна вважати абсолютною, а процес пізнання — завершеним. Зупинка — смерть пізнання. Синій птах у клітці — символ такої зупинки. А щастя можна досягти лише впродовж постійного пізнання світу, у невтомних пошуках істини
6. Епілог
Дванадцята картина. В останній картині п’єси драматург підкреслює зв’язок казкових ідеалів і повсякденного життя. Процес пізнання — нескінченний. Істину не можна пізнати раз і назавжди.









